Welpen (7-11 jaar)

Ben jij tussen de 7 en 11 jaar? Vind je het leuk om iedere week iets spannends te doen en grappige dingen te leren, samen met andere kinderen van jouw leeftijd? Kom dan bij de Welpen en speel mee in de jungle!

Bij Scouting Raalte kun je bij de volgende Welpen groepen:

•     Welpen Waingoengahorde op donderdag van 17.45 uur tot 19.30 uur
  •     Welpen Khaali-jagahorde op donderdag van 17.45 uur tot 19.30 uur
  •     Welpen Sioniehorde op zaterdag van 09.30 uur tot 11.30 uur
  •     Welpen Bandarloghorde op zaterdag 09.30 uur tot 11.30 uur

Spelen in thema

De Welpen spelen in het thema van Jungleboek en beleven allerlei spannende avonturen in de jungle. De welpen spelen hun Scoutingspel samen met Mowgli, Shanti en andere junglefiguren. Bij het spelen aan de hand van een thema gebruiken de Welpen hun fantasie en dit draagt bij aan de ontwikkeling van kinderen.

In de jungle is er altijd wat te doen en elk dier heeft zijn of haar eigen wijsheden en favoriete bezigheden. Welpen spelen bijvoorbeeld spannende bosspelletjes, oefenen met koken en doen creatieve programma’s. Op alles wat de kinderen bij de Welpen leren, wordt voortgeborduurd bij de Scouts. Dit heet bij Scouting de ‘doorlopende leerlijn’.

De Welpen spelen met elkaar in een groep van ongeveer 25 kinderen en hebben ook subgroepjes waarmee ze allerlei opdrachten uitvoeren. Ze gaan per jaar twee keer op weekendkampen en één keer op zomerkamp om met elkaar nieuwe avonturen te ontdekken.

Wil je ook spelen of eerst eens een kijkje komen nemen bij onze Welpen? Dat kan, geef je op via het contactformulier (word lid) of stuur een berichtje naar info@scouting-raalte.nl en er wordt zo spoedig mogelijk contact met je opgenomen. Je mag 2 keer gratis komen kijken!