Scouts (11-15 jaar)

Ben jij tussen de 11 en 15 jaar en heb je zin in actie? Samen met je nieuwe vrienden doe je super gave dingen waar je ook nog eens wat van leert. Ga op zomerkamp, kook op je eigen kampvuurtje en ontdek de wereld om je heen!

Bij Scouting Raalte kun je kiezen uit de volgende Scouts groepen:

• Scouts Ontdekkers op donderdag van 18.30 uur tot 20.30 uur
  • Scouts Avonturiers op donderdag van 18.45 uur tot 20.30 uur
  • Scouts Pioniers op vrijdag van 19.00 uur tot 21.00 uur

Zelfstandigheid

Scouts verkennen de wereld. Ze gaan pionieren of koken zelf op hun eigen kampvuur en gaan op kamp. Scouts leren hun eigen mening te ontwikkelen en gebruiken hun talenten bij allerlei activiteiten. Bij de Scouts staan het werken in ploegen en het halen van vaardigheidsinsignes centraal. Scouts zijn al relatief zelfstandig en leren samen te werken met anderen in de groep. Zo wordt de Scout voorbereid op de volgende speltak waarin hij of zij zelf activiteiten gaat organiseren.

De leiding zijn de reisleiders van jouw ontdekkingsreis. Ze laten je zien hoe het moet. Ze wijzen je de weg. Ze maken jouw avontuur mogelijk. Zij zorgen er bijvoorbeeld voor dat er een toffe plek voor het zomerkamp gereserveerd is. Dat er hout is om vuur te stoken. Dat er tenten zijn. Dat er een plan is voor wat jullie gaan doen. Dat het veilig is wat jullie doen. O ja, en ze doen het voor hun plezier. Dus je hebt kans dat ze ook wel eens iets geks doen. Niks van aantrekken hoor. Doe gewoon even gezellig mee.

Wil je ook lid worden of eerst eens een kijkje komen nemen bij onze Scouts? Dat kan, geef je op via het contactformulier (word lid) of stuur een berichtje naar info@scouting-raalte.nl en er wordt zo spoedig mogelijk contact met je opgenomen. Je mag 2 keer gratis komen kijken!