Bevers (5-7 jaar)

Ben jij tussen de 5 en 7 jaar? Vind je het leuk om iedere week iets leuks te doen, lekker buiten te spelen en allemaal dingen te leren? Kom dan bij de bevers! Hier doe je allemaal leuke spelletjes met kinderen die even oud zijn als jij.

Bij Scouting Raalte kun je kiezen uit de volgende bever groepen:

• Bevers’  op zaterdag van 9.45 uur tot 11.30 uur

De Bevers gaan twee keer per jaar op kamp in ons eigen clubgebouw.

Spelen in thema

Bevers spelen het Scoutingspel volgens het thema Hotsjietonia. In het dorp Hotsjietonia is de hoofdpersoon het kind Stuiter. Stuiter speelt met vriendjes in het dorp Hotsjietonia. De andere spelfiguren zijn de inwoners van het dorp. De bevers kunnen zich gemakkelijk met deze spelfiguren identificeren. Ze gebruiken hierbij hun fantasie, wat een bijdrage levert aan hun ontwikkeling.

Bij de bevers ligt de nadruk op het spelen en leren in de natuur. Ze doen samen met andere kinderen leuke spelletjes in een veilige omgeving. Zo leren ze spelenderwijs samen te werken onder leiding van deskundige vrijwilligers. De vaardigheden die kinderen bij de Bevers opdoen, worden uitgebouwd bij de Welpen zodat kinderen zich continu blijven ontwikkelen. Dit wordt bij Scouting de ‘doorlopende leerlijn’ genoemd.

Wil je ook spelen of eerst eens een kijkje komen nemen bij onze Bevers? Dat kan, geef je op via het contactformulier (word lid) of stuur een berichtje naar info@scouting-raalte.nl en er wordt zo spoedig mogelijk contact met je opgenomen. Je mag 2 keer gratis komen kijken!